2009-12-10
 12:24:48

tog orden ur min mun

Dee Snider tar kamp för hornen

Dee Snider tycker att hårdrockstecknet, även kallat "hornen", missbrukas i dagens degenerarade samhälle. Det är bruket bland folk som inte har någon som helst koppling till hårdrock eller aning om vad tecknet står för han vill stävja.

- Det här är bara toppen på isberget. Det finns modebutiker som säljer Slayer- och Motörhead-tröjor. Hur galet är det inte när man ser en designad Slayer-tröja för 300 dollar?

 

Twisted Sister-sångaren har därför tagit initiativet till kampanjen och webbsidan takebackthehorns.com.

- Målet är att höja medvetandet om vad som är på väg att hända och få folk att prata om det. Det är en del av det här som är på fullt allvar, men det är också gjort med glimten i ögat. Jag vill inte att icke-hårdrockare ska ta äran av musiken vi alla älskar. De får använda fredstecknet eller långfingret. Men när en kontorsråtta som inte har något bättre att göra med händerna visar hornen... det är fel!

 

Han hoppas kunna ena hela hårdrocksvärlden i sin strävan.

- Solidaritet, min vän, det är syftet här. Det finns för många grupperingar inom hårdrocken idag, som alla motarbetar varandra. Om min sida kan ena oss mot en gemensam fiende, då har jag åstadkommit något, förklarar han för Classic Rock Magazine.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: