2010-12-09
 13:34:26

DAG 3

MINA FÖRÄLDRAR

Mina föräldrar träffades någongång under 80-talet i göteborg på sahlgrenska sjukhuset där mamma
arbetade som syrra och pappa var vaktmästare.
De bodde i Göteborg tills 1994 när de fått mig och min lillebror och flyttade sedan upp till Orsa
där de strax därpå separerade.

Pappa föddes 1957 i Örebro och har blåa ögon, han hade i sin ungdom väldigt långa ögonfransar som jag
(tack och lov!) har ärvt. När han var liten hade han en tam Kaja som hette Kaj, ganska kul grej faktiskt!
Han levde med min Farmor Elizabeth och min farbror Fritz, bodde en tid i Laxå.
Nu är han 53 vintrar gammal och jobbar på ambulansen i Mora och har en fjälla vid namn Annika :)



mamma och kusin markus


Mamma föddes 1961 i Malund och hade blåa ögon och mörkbrunt hår som hon gillade att exprimenta med,
oftast hade hon vinrött, svart pulpan eller svartfärgat hår. Jag har ärvt hennes haka och näsa.
Hon växte upp med min morfar Gunnar och mormor Gun (ganska gulligt med namnen), min moster Karin och mina två morbröder Lars och Per-Arne.
När hon var 16år så flyttade hon till Göteborg för att arbeta som städerska på sahlgrenska sjukhuset där hon senare började arbeta som syrra, och det hade hon som arbete resten av sitt liv.
Min mamma gick sorgligt nog bort år 2007 och jag saknar henne otroligt mycket varje dag.
Vi var otroligt tajta, och ibland kändes hon mer som min storasyster än min mamma.
Jag hoppas hon har det bra där hon är just nu <3


mamma, jag eller lillebror och pappa!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: