2010-01-11
 14:30:34

2010

just, har inte ens tänkt på att det är nytt år och allting
men tänkte i min tråkighet göra en resume av 2009!


Januari:

jag, sanna, malin, emma&ellan åkte ner till örebro för att hälsa på sarah&sussi
och hade en helgrym helg, kommer nog aldrig glömma den helgen :D
sedan fyllde min käre far 52 år
sen hände det ingenting mer xd

Februari:

början av februari hände det nog ingenting speciellt eftersom jag bara minns
efter den 20e då jag såg ac/dc i globen. dagen efter så var det min 17års dag
och jag fick min efterlängtade kamera av pappa!
den 28e var det dags att besöka globen igen och denna gång var det Priest-feast
där; Judas Priest, Megadeth och Testament spelade
februari var alltså en grym månad

Mars:


åkte till transtrand för skoteråkning med danni&sanna, helgen resulterade i jävligt mycket skratt
och ett gigantiskt gräddkrig mellan mig&danni, tyvärr hann vi inte duscha av grädden innan bussen gick
så vi satt i 1½ timme och luktade sur grädde, inte mysigt alls!
sanna fyllde 17 år och vi åkte på våran tur till london som var ett väldigt trevligt ställe att besöka
dit kommer jag åka flera flera gånger!

April:

gjorde mig av med en riktig börda denna månad och var ute en hel del och
hade roligt som jag inte haft på mycket mycket länge med mina kära vänner!
var även superlycklig för att våren äntligen började komma.
någon jävel stal även min mobil men jag ersatte den med en fin liten vit&röd sak
som nu börjar bli lite sliten :(

Maj:

min lillebroder fyllde hela 15år och skaffade moped och jag peppade varenda
dag för swedenrock som skulle äga rum i början av juni månad.

Juni:

swedenrock festival 2009 ägde rum och fyfan vad det var roligt, trots att
vädret var svindåligt och det var kallt som i en isvak, mycket bra band!
det var även på swedenrock som jag för första gången snackade med min
älskade fispojkvän jonathan, fast då hade jag aldrig några planer på att bli tillsammans
med honom då!
jag och sanna åkte till göteborg strax efter srf och köade med kompisar för ac/dc på ullevi
som vi tragiskt nog inte var på, det var där som jag och jonathan träffades och började prata
på riktigt.
Jonathan åkte till mora för att träffa mig och sanna hade en 80-tals fest som var sommarens
roligaste fest enligt mig!

Juli:

var på sweet i leksand med jonathan och jag blev bara mer kär&kär för
varje dag som gick hela Juli, den 26e Juli blev vi tillsammans och jag var
världens lyckligaste tjej då!
Ungefär i mitten av månaden drog jag, malin&sarah på Rockweekend för att se wasp
och det var fan underbart, har aldrig grinat på en konsert, men där stormgrina jag och
gick plats längst fram av folk som ville att jag skulle stå där pga mitt gråtande xd
åkte till jonathan för första gången precis dagen efter så jag var inte så nervös eftersom
alla mina nerver var helt borta då vi kom hem ifrån kilafors 4 på natten och min sthlmsbuss
gick 6.30 (y) men det var det värt!

Augusti:

åkte till stockholm en sista gång på sommarlovet innan jag skulle börja skolan igen.
mora festivalen ägde rum och det var superkul om man räknar bort att det spöregnade
alla dagar den höll på!
skolan började igen och skoltrötta lisa kom fram igen efter en dvala på 10 veckor.
jag&jonathan hade våran första månadsdag

September:

var mestadels i stockholm eller så var jonathan hos mig, hände inte så mycket denna månad!
min älskade mamma skulle fyllt 48 år den 29 september.

Oktober:

åkte till örebro en sista gång för detta år, denna gången åkte alexander (malins pojkvän)
också med, och skjussade även ner oss. men blev mottligt besviken på helgen
när vi satt i bilen på väg hem söndagkväll.
visst var det superroligt men vissa delar skulle man ju kunna radera ut från helgen!
Jonathan och kim följde också med oss till örebro! :)

November:

mysmånad med jonathan mestadels, hade praktik i tre veckor och jag spenderade
den tiden på coop nedanför jonathans lägenhet.
det sög så jävla mycket och var supertråkigt men jag klarade iaf av mina veckor och fick
vara med jonathan en månad i sträck och det klagade jag absolut inte på!

December:

Julhysterin startade och vi fick jullov efter en galet stressig månad i skolan.
Jag åkte direkt till mormor&morfar och firade min julafton där och åkte sedan
vidare till Jonathan och hade mini-julafton där, han bjöd min på Europe konserten
i julklapp och jag blev överlycklig!
Dagen efter Europe så tog vi upptåget med pontus till gävle för att fira kims 18-årsdag
och nyår, mycket lyckad helg måste jag säga!


ja nu jävlar är jag trött på att skriva :(



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: